بازدید: 19 بازدید
[pars-player mp4=”https://vip.mihanroid.com/vedio/Xiaomi-training/FullOta-Rom-installation-mianroid.com.mp4″ id=”16229530″]

 

[elementor-template id=”10753″]

در این آموزش، به نحوۀ نصب رام full ota بر روی گوشی‌های شیائومی می پردازیم. در واقع، رام full ota یک فایل کامل بروزرسانی با پسوند فشرده‌سازی zip است که به‌صورت ارجینال توسط خود شیائومی ارائه می‌شود که با نصب این پکیج می‌توانید به روش امن و پایدار سیستم‌عامل یا اندروید گوشی شیائومی را آپدیت کنید و از قابلیت‌ها و امکانات جدید بهره‌مند شوید این رام ابتدا باید دانلود شود و سپس در حافظۀ گوشی کپی کنیم و از طریق خود گوشی اقدام به نصب کنیم. با بروزرسانی از طریق رام full ota تمامی مشکلات سیستم‌عامل فعلی را برطرف کنید.

• قبل از نصب رام full ota توجه کنید که امکان دارد اطلاعات شما از روی دستگاه حذف شود؛ پس حتماً اطلاعات گوشی تان را در حافظه مموری کارت کپی کنید یا اطلاعات خود را در رایانه یا لپ‌تاپ منتقل کنید.

در این آموزش، مراحل نصب رام فول ota بر روی گوشی‌های شیائومی به‌صورت کامل و واضح توضیح داده‌ایم که این مراحل باید بادقت انجام شود و برای درک بهتر و این‌که به مشکلی برنخورید، حتماً ویدئو آموزشی را که در بالای همین پست برایتان قرار داده‌ایم مشاهده کنید تا بتوانید این پروسه را به‌نحو احسنت انجام دهید.

💗دوره های آموزشی ویژه همکاران عزیز

در صورتی که تعمیرکار موبایل هستید به‌دنبال یک مرجع کامل برای آموزش تعمیرات نرم‌افزاری گوشی‌های برند شیائومی می‌گردید ما یک دوره‌ای را برحسب نیاز روز تعمیرکاران موبایل ساخته‌ایم که می‌توانید در این دوره شرکت کنید. تمامی آموزش‌هایی که در دوره‌های سایت میهن روید، به‌صورت کاملاً اختصاصی و با زبان فارسی است و تمامی تجربیات و تخصصی که درزمینۀ تعمیرات موبایل داریم، در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم

پکیج تعمیرات نرم افزاری گوشی شیائومی

دوره آموزش آنلاین نرم افزار موبایل(صفر تا 100)

آموزش حضوری تعمیرات موبایل در شیراز

سایت دانلود رام فول اتا (Full Ota)
سایت دانلود رام فول اتا (Full Ota) میهن روید

سایتی که در این آموزش برای دانلود رام فول اوتا full ota ازش استفاده کردیم، سایت می فریم mifirm.net هست این سایت مرجع دانلود رام‌های رسمی و فایل های TWRP یا ریکاوری کاستوم است که می‌توانید در این سایت بدون ثبت‌نام و پرداخت حق اشتراک، به‌صورت رایگان تمامی رام‌های شیائومی را دانلود کنید که در پست‌های سایت میهن روید. با معرفی جدیدترین سایت برای دانلود رایگان رام‌های شیائومی پرداخته‌ایم

راهنمایی برای انتخاب و دانلود رام full ota برای گوشی های شیائومی

برای دانلود رام فول OTA ابتدا باید رامی که قصد دانلود داریم،باید برحسب ورژن اندروید و MIUI گوشی شیائومی مان دانلود کنیم. در نظر داشته باشید که رام های ّFULL OTA در حالت‌های مختلف از جمله ریکاوری کاستوم یا TWRP، فست بوت در حالت EDL و… قابل رایت هستند؛ ولی در این آموزش، به نحوۀ نصب رام فول اوتا توسط خود دستگاه پرداخته‌ایم

ابتدا برحسب ورژن گوشی شیائومی قصد داریم روی آن رام نصب کنیم، وارد سایت می فریم mifirm.net شویم و برحسب ورژن نرم‌افزار گوشی مان، رام مدنظرمان را دانلود می‌کنیم

آمورش نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی
آمورش نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی

آموزش نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی بصورت گام به گام

  1. ابتدا فایل رام خورد را مطابق ویدئو بالا دانلود کنید
  2. فایل ZIP را به حافظه گوشی شیائومی خود منتقل کنید.
  3. تنظیمات را باز کنید به درباره تلفن بروید.
  4. کادر نسخه MIUI را انتخاب کنید.
  5. روی دکمه دارای سه نقطه ضربه بزنید.
  6. روی «انتخاب بسته به‌روزرسانی» ضربه بزنید.
  7. فایل ZIP دانلود شده را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

نصب رام Full Ota در گوشی های شیائومی که با منوی انگلیسی هستند

آمورش نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی میهن روید
آمورش نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی میهن روید
  1. Move the ZIP file to your smartphone’s memory
  2. Open the settings, go to About phone
  3. Select the MIUI version tile
  4. Tap the button with three dots
  5. Tap Choose update package
  6. Select the downloaded ZIP file and click OK

 مزایا و معایب نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی

نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی یکی از بهترین روش‌های آپدیت و بروزرسانی است که باعث می شود عمر باتری گوشی بهبود یابد و این روش به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند با آپدیت و بروزرسانی، مشکلات و باگ های ورژن قبلی را برطرف کنند و از آخرین نسخۀ اندروید استفاده کنند.

با بروزرسانی گوشی‌های شیائومی سرعت عملکرد دستگاه بالا می‌رود و دیگر افت سرعت در حین کار کردن نخواهید داشت درواقع با بروزرسانی امنیت سیستم‌عامل بالا می‌رود

در صورتی که بعد از بروزرسانی و آپدیت دستگاه توسط رام FULL OTA همچنان سرعت دستگاه پایین بود می‌توانید تمامی اطلاعات از جمله عکس، فیلم، نرم‌افزارهای نصب‌شده، پیامک ها مخاطبین و… در مموری کارت خود ذخیره کنید. سپس یک‌بار دستگاه را ریست فاکتوری یا بازگشت کارخانه بزنید تا سرعت دستگاه به حالت روز اول برگردد.

مزایا و معایب نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی
مزایا و معایب نصب رام full ota بر روی گوشی های شیائومی

نصب رام شیائومی در حالت آنلاک بوتلودر

اگرچه دستگاه شما با مشکل جدی مواجه است و باید برای نصب رام بوت لودر دستگاه را آنلاک کنید، در نظر داشته باشید که با آنلاک کردن بوت لودر گوشی‌های شیائومی گارانتی از بین می‌رود و خود شرکت شیائومی به‌صورت رسمی اعلام کرده‌است که نصب رام‌های غیررسمی و آنلاک بوت لودر باعث ازبین رفتن گارانتی دستگاه می‌شود و اگر تابه حال اقدام به نصب رام نکرده اید یا تجربه‌ای در این زمینه ندارید و گوشی موبایلتان دچار مشکل جدی است، پیشنهاد می کنیم به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید یا گوشی خود را به نمایندگی بسپارید. مراحل تعمیرات نرم‌افزاری را برای شما به‌خوبی انجام دهند

به صورت خلاصه، اگر طبق ویدئوی آموزشی که در اختیارتان قرار داده‌ایم عمل کنید، مشکلی برای دستگاه پیش نمی‌آید و با به‌روزرسانی سیستم‌عامل می‌توانید از آخرین نسخه اندروید استفاده کنید و درصورتی‌که برای نصب رام باید حتماً بوت لودر دستگاه خود آنلاک کنید، باعث ازبین رفتن گارانتی دستگاه خواهد شد.

نصب رام full ota از طریق TWRP یا ریکاوری کاستوم

روش سوم برای نصب رام full ota بر روی گوشی شیائومی استفاده از ریکاوری کاستوم یا TWRP است. ابتدا باید برنامه TWRP را از وبسایت رسمی (وبسایت دانلود رایگان TWRP)آن دانلود کنید و نصب کنید.همانند این آموزش(نصب ریکاوری کاستوم شیائومی + آموزش ویدیویی) سپس گوشی خود را به حالت Fastboot وصل کنید و برنامه TWRP را نصب کنیم که آموزش نصب ریکاوری کاستوم یا TWRP در سایت میهن روید قرار داده ایم.

نصب رام فول ota با twrp
نصب رام فول ota با twrp

ابتدا بوتلودر را انلاک میکنیم و سپس twrp را در حالت فست بوت رایت میکینم و وارد محیط ریکاوری کاستوم میشویم ، فایل رام full ota را انتخاب کنید و بر روی دکمه “نصب” کلیک کنید. برنامه سپس شروع به نصب رام می کند و شما باید صبور باشید تا عملیات به پایان برسد.

نصب رام full ota از طریق Miflash در حالت فست بوت

برای نصب رام Full OTA شیائومی در حالت Fastboot با استفاده از نرم افزار Mi Flash، ابتدا باید دستگاه خود را به حالت Fastboot ببرید. برای این کار، آن را خاموش کنید و سپس همزمان دکمه تنظیم میزان صدا و دکمه روشن را فشار دهید تا به حالت Fastboot بروید. سپس دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید و در نرم افزار Mi Flash، فایل رام Full OTA را انتخاب کنید. در صورتی که بوتلودر دستگاه شما قفل باشد، باید ابتدا بوت لودر گوشی شیائومی خودرا را آنلاک کنید.

در نهایت، بعد از نصب رام full ota بر روی گوشی شیائومی خود، بهتر است گوشی را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود و به روز رسانی های جدید فعال شوند.

نتیجه

نتیجه‌گیری: نصب رام Full OTA بر روی گوشی‌های شیائومی یک فرایند مهم است که نیازمند دقت است. این روش به شما این امکان را می‌دهد که از آخرین ورژن نسخۀ اندروید برای گوشی‌های شیائومی استفاده کنید و امنیت دستگاه خود را افزایش دهید و از سرعت بالایی بهره‌مند شوید پسوند رام‌های فول اوتا “zip” هست و در آموزشی که برای شما قرار داده‌ایم بدون نیاز به کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌توانید عملیات نصب رام را انجام دهید. موفق و پیروز باشید.

ادامه مطلب